5 Mayıs 2014 Pazartesi

SENSİZ OLMAZ - İSPANYOL SİNEMASININ ARMAĞANI


İspanyol kültürü denilince akla bir çok şey geliyor aslında, flamencodan tutun da yemeklerine kadar bir çok alternatif var. İspanyolca ister inanın ister inanmayın ancak dünyada en çok konuşulan diller arasında hatta anadil kapsamında bakıldığında dünyada en fazla ülkede anadil olarak konuşuluyor. İngilizce'den daha fazla konuşuluyor oradan hesap edin artık. Yani İspanyolca aslında Türkiye'ye uzak gibi. Bizler fazla İspanyolcayı önemsememişiz yıllarca. Ancak şu anda ülkemizde İspanyolcanın değeri gün geçtikçe artıyor. Bazı özel okullarda ikinci dil olarak İspanyolca zorunlu hale getirildi bile. Ayrıca tatil anlamında seçeneklerinizde daima bulunması gereken bir yer İspanya. Gerek iklim açısından gerekse yaz aylarında ki mükemmel tatil adaları açısından iyi bir tercih olacaktır.
Rastgele bir filme girdim bu hafta sonu. Sadece vakit geçirmem gerekiyordu. 2-3 saatim vardı bir toplantı için ve beni bunaltan AVM'lerde genelde alışveriş yapmak yerine sinemaya gitmeyi tercih ediyorum. Bu kapsamda bilmediğim bir filme gittim. İsmi Sensiz Olmaz. Bir İspanyol filmi. Yönetmenliğini Fernando Gonzalez Molina'nın yaptığı başrollerde Aşka Yükseliş filminden tanıyacağınız Mario Casas var. Bu bir devam filmiymiş meğer. İki ya da üç yıl önce izlemiştim ilk filmini. O yüzden ben keyif alabildim. Hatta beğendiğim bile söylenebilir. İlk filmi izlemeyenler muhtemelen çocuğun neden bir önceki sevgilisine bu kadar takılmış olduğunu anlayamayacaklar. Fakat ilk filmde mükemmel bir aşk hikayesi işlenmişti. İlk filmi izlememiş olsanız bile sorun değil ikinci filmde size keyif verecektir. Gin rolündeki Clara Lago efsane bir performans sergilemiş. Film yönetmenliği konusunda gerçekten başarılı isimler yetiştiren İspanyanın, aktör ve aktris konusunda da dünyaya çok iyi isimler kazandıracağı kesin. Filmde sadece vıcık vıcık bir aşk hikayesi işlenmemiş. Hayatın tamamen içinden bir Akdeniz filmi. İzlemenizi tavsiye ederim. Şimdiden iyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder