30 Mart 2015 Pazartesi

KADIN VE FLAMENKO( DOS MUJERES )


İspanyol kültürüne ayrı bir sempati duyuyorum nedense. Çok dram, çok eğlence ve anlaşılması güç bir ahenk var, hem dillerinde, hem şarkılarında hem de danslarında. Ne zaman bir flamenko gösterisi izlesem en az iki gün kendime gelemiyorum. Nedense flamenko hep İspanyolların dansı olarak bilinmesine rağmen ki bende böyle biliyordum. Aslında Endülüs halk müziği ve bu müzik eşliğinde Berberi Arap- Müslümanlar, İspanyada yaşayan Yahudiler ve çingeneler tarafından icre edilen bir dansmış. Yani tüm İspanyollara mal etmek anlamsız. Şarkıya Cante deniliyor ve gitar eşliğinde şarkı söyleniyor. Flamenko şarkısı söyleyen her sanatçının sesleri biraz birbirine benzer. Nedeni sanırım şarkıların ritmleri ile alakalıdır. İyi bir dinleyici olduğumu söyleyebilirim. O yüzden işin çok teorik kısmını bilemiyorum. 
Geçtiğimiz akşam İzmir Tiyatro günleri nedeniyle bir program elime ulaştı. Karıştırdım biraz. Gerçekten çok güzel oyunlar sergileniyor. Biletlerin hemen tükenmesi ve bilet bulamama da üzülmedim doğrusu. Demek ki hala bu şehirde tiyatroya önem veriliyor. Programı karıştırırken müsait olduğum bir gece( hafta içi) bir gösteri ilgimi çekti. Evime yakın bir yerde olduğu içinde gittim. Daha önce bu grubu izlemiştim ve çok beğenmiştim. Ancak tiyatro bambaşka bir şeydi. Tiyatroda hoşuma gitmeyen bir oyun oldu mu? Hep o kötü oyunları hatırlayıp ayaklarım geri geri gider. 
Dos Mujeres (Kadın) isimli bir flamenko dans topluluğunun oynuydu. Ve uzun zamandır flamenkodan biraz koptuğumun farkına vardım. Hemen eve dönünce flamenko albümlerimi raftan çıkardım sehpanın üstüne. Gözümün önünde durmalılar ki arada dinleyebileyim. Öncelikle çok güzel bir topluluk olmuş. İzlerken kendimi alamadım. Tiyatro gösterisi kıvamında değildi. Daha çok bir dans gösterisiydi. Ancak büyülendim diyebilirim. Flamenkonun o ağıtsal tınıları, neşeyle kederi bir arada bulunduran tarzı görülmeye değerdi. Çok reklam yapmam. Ancak bu sefer olmuş. İzmir Flamenko dans ve müzik atölyesine emekleri için teşekkür etmek isterim. Gösteri de daha fazla seyirci olmasını beklerdim. Ücretsiz olan bir etkinlikti. Ancak sanırım mesafenin uzak olması etkilemiştir diye düşünüyorum. 
Kendilerini ister facebook adresinden takip edebilirsiniz. Etkinlikleri olursa da kaçırmayın derim.
https://www.facebook.com/flamenkoizmir?pnref=lhc

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder