8 Şubat 2016 Pazartesi

ROAD TO ROME - ROMA SEYAHATNAMESİ

Dünyanın en bilinen uygarlığına doğru yolculuk. Bir küçük tatil kaçamağı belkide ancak tabiki yetmedi ama en azından fragman izlemiş kıvamında geri döndüm Roma'dan. İkinci gidişimdi ancak ilk gidişim iş ile ilgili olduğu için çok fazla gezememiştim. Bu sefer tamamen Roma'yı keşfetmeye gittim. Roma aslında iki üç güne sığdırılabilinecek bir şehir değil. Yürüyerek gezilebilecek kadar küçük ancak tüm müzelerini, kiliselerini gezmeye kalkışırsanız hemen hemen bir ayınızı alacakta büyüklükte. Fuomicino (Leonardo da Vinci) havalimanından iki türlü gidiş var şehir merkezine. İsterseniz tren isterseniz otobüs. Size kalmış. Otobüs daha karlı. Gidiş dönüş bileti 8 euroya alabiliyorsunuz. Tek sorun 40 dakikada bir hareket eden otobüsler. Yaklaşık yirmibeş dakikalık otobüs seyahati ardından Roma Terminide oluyorsunuz. Roma Termini merkez tren istasyonu olup, hem iç hat hem de dış hat tren biletleri bulabileceğiniz bir yer. Turistlerin konaklama içinde tercih ettiği bir yer Termini. Merkezi olmasından ötürü. Ancak geceleri belli saatlerde tehlikeli bir yer halini alıyor ki tavsiye etmiyorum buradan otel kiralamanızı. Her ne kadar cazip fiyatları da olsa. Ben Collesium'a yürüyerek iki dakikalık bir mesafede bir oda kiraladım. Tamamen İtalya'yı hissedebileceğiniz bir mahallede. Komşularla karşılaştığımda onların dilinde merhaba, günaydın diyebildiğim tipik bir İtalyan apartmanında oda kiraladım. İtalyanların gece hayatı diğer Avrupa ülkelerine nazaran daha sakin. Genelde arkadaşlarıyla yada kalabalık aile ile yemek yiyerek şarap içerek ve sohbet ederek eğleniyorlar. Her akşam odamdan kalabalık sofraların çatal bıçak sesleri ve kahkalarına şahit oldum çünkü. 
Roma tarihi bir şehir her karesinde yaşanmışlık var. Collesium, Roma Forum, Travestere, Piazza Navona, Panteon, Trevi Çeşmesi, Vatikan ,Piazza di Spagna, Aziz Petrus Bazilikası, Kutsal Melek Kalesi, Piazza Venezia, Vittorio Emanuele Abidesi, Campo de Fiori muhakkak görülmesi gerekenler listenizde olmalı. Eğer yürüyerek gezecekseniz zaten bir çoğuna yol üzerinde rastlamanız mümkün. Çok geniş bir tarihe sahip olan Romada insanın büyülenmemesi imkansız. Severek gezebileceğiniz muhteşem bir destinasyon daha. Bu arada abartıldığı kadar da pahalı değil. Yani Paris ile kıyaslanamayacak kadar uygun. Yemekler konusunda harika bir mutfağı olan İtalya için fazla söze ne gerek zaten. Ancak size tavsiyemdir bizden biraz daha fazla yağlı yemeklere sahip oldukları için aşırıya kaçmamanızı öneririm. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder