13 Ağustos 2014 Çarşamba

KUŞADASI


Kuşadasını sevmiyorum artık. Bu kanıya yaklaşık 5 sene önce varmıştım. Ancak belki fikrim değişmiştir diye tekrar gittim bu sene. Tatilimin çok küçük bir kısmını sadece 2 gece kalmalı şekilde Kuşadasına gittim. Yol zaten İzmir'den yaklaşık 90 km civarında olup yolun büyük kısmını otobandan geçiyorsunuz ki gayet rahat bir yol. Kuşadası'na gelmezden önce bir seyir tepesi vardır Pamucak sahiline bakan en çok orayı özlemişim. O kocaman sahili ve alabildiğine mavisiyle güzel deniz görüntüsünü. Eskiden yaklaşık 20-25 yıl öncesinde Kuşadasın'ı gezmeye doyamazdık. Milli Park, Güvercin ada, Kadınlar denizi, çarşısı ile tatilinize anlam katarlardı. Güvercin ada hala duruyor ki geldiğimde buranın İstanbul'da sıradan bir semt olmadığını hatırlatıyor biraz da olsa. Yeni yapılan Setur Marina AVM adı altında bir alışveriş sokağı da tam bir hayalkırıklığı. Restaurantların ise kalitesi gerçekten düşük. Fast food restaurant bölümünden de bahsetmiyorum ayrıca. Onlarla ilgili de ayrıca yazacağım yazımın devamında. Açıkçası yeni yapılan Setur Marina AVM adlı Kuşadası limanının yanı başındaki alışveriş merkezini baltalamış. Orada bir kahve içmiştim üç sene önce zar zor yer bulabilmiştim. Ancak bu sene neredeyse virane gibi olmuş, dükkanların çoğu kapanmış, bakımsızlık baş göstermiş. Maalesef zaten beğenmediğim bir yer, beğenmediğim bir başka AVM'ye kurban gitmiş. Bu AVM'lerle bir zorum yok yanlış anlaşılmasın bende herkes gibi AVM'lerden alışveriş yapıyorum. Yıllarca İstanbul'da yaşayan bilir zaten her sokak başında AVM'nin olduğu bir şehirde başka alternatifiniz de olmuyor. Yeri geliyor bir süt almak için bile AVM'ye gidebiliyorsunuz. Ancak ben tatil beldelerinde AVM'lere karşıyım. Hemde çok karşıyım. Kaldı ki Kuşadası'nın çok güzel ve oldukça büyük bir çarşısı da var. Kuşadası hala yabancı turist konusunda bir çok tatil yöresinden daha şanslı. Eskiden daha çok Avrupalı turistler varken şu an Arap asıllı, Ortadoğulu turistlerin çoğunlukta olduğunu görmekte mümkün. 

Otel anlamında Kuşadası gayet zengin alternatifleri olan bir yer. Ancak otel konforu anlamında bir çok otel sınıfta kalır. Benim kaldığım otel çok konforlu ve güzel bir oteldi. İsim vermeyeceğim çünkü birkaç tatsızlıkta yaşadım bu yüzden reklam etmeyeceğim. Sadece şunu söylemek isterim, havuz başında 10 tl'ye içtiğiniz kolayı otelin herhangi bir barından 7tl'ye içiyorsunuz. Havuzdaki bar ile diğer bar arası 30 metre. Sanırım aptal yerine koyuluyoruz. İsmi çok bilinen bir otel. Ancak onun dışında gerek personel, gerekse temizlik 10 üzerinden 10 alırdı. Ancak diğer otelleri de araştırınca şanslı olduğumu farkettim. Gerçekten konfordan çok uzaklar. 

Kuşadası tatil için maalesef iyi bir alternatif değil. Umarım en kısa zamanda eski haline kavuşur.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder