21 Temmuz 2015 Salı

YENİ TATİL ROTAMIZ - FETHİYE

Ülkemiz gerçekten doğal güzelliklerle dolu bir yer. Bunu anlamamak mümkün değil. Yola çıkıp sağınıza solunuza baksanız zaten bu güzelliklere ister istemez şahit olabiliyorsunuz. Bayram zamanlarında tatil yapma taraftarı değilim aslına bakarsanız. Kızıyordum da bayram günleri evlerini terk edip tatil yapanları ancak bu sefer ailecek hatta bir kısım akraba ile birlikte terk ettik evlerimizi. Gelenek aslında yine bozulmadı. Bu sefer bayramlaşma merasimimizi tatilde yaptık. Bir nevi hem tatil hem bayram oldu. İzmir'de yaşayanlar şu günlerde yaşanan sıcaklıkların ne kadar dayanılmaz olduğunu bilir. Klimasız nefes alamadığımızı bile hisseder olduk. Tipik temmuz İzmir'i. Çoğu insan alışık bu duruma. İstanbul'dan geldiğim ilk yıl yatakta uyuyamayıp ağladığımı ve ertesi günü klima taktırdığımı çok iyi hatırlıyorum. Gerçekten klimalı gecede uyuduğum uyku yüz yıllık uykuya bedeldi. Aslında keyfi anlamda tam bir İzmirliyim ancak iklimsel anlamda sıcak çok sevmeyen biri olarak buralar hiç bana göre değil. Kutuplarda abartı olur ama bir İskandinav ülkesinde yaşamak isterdim. Ya da o iklimde yaşamak isterdim.

Gelelim yazımızın ana teması Fethiye'ye. İzmir'den yaklaşık 335 km, İstanbul'dan 797 km. İstanbul'dan direk Dalaman Havalimanına inip 44 km'lik bir araç yolculuğu sonucu ulaşmanız daha mantıklı olacaktır. İzmir'den 3,5 saat sürecek güzel panoromik manzaralı yolculuk soucunda ulaşabileceksiniz. Ege'nin bittiği Akdeniz'in yada Likya'nın başladığı bu güzel ilçe sizi büyüleyecek. Genelde yaz tatillerimi Çeşme ve Bodrum'dan yana kullanan biri olarak bu sene kısa bir değişikliğin gerekliliğini duydum. İyi ki de duymuşum. Çünkü mükemmel bir güzel doğa ve deniz meğer beni bekliyormuş. Fethiyeli arkadaşlarım vardı ve bana çok öneride bulunmuşlardı. Çoğunu harmanlayıp kısa tatillerde öncelikli yapmam gerekenleri listeledim.

Fethiye'nin Ölüdeniz'e en yakın semti Hisarönünde otel tercihimi yaptım. İyi ki de buradan yana terchimi kullanmışım. Hisarönü Bodrum Gümbet'in neredeyse aynısı hatta daha lüks ve daha güzel bar, disco ve restoranların olduğu bir yer. Gece yaşantısı Fethiye'den çok daha hareketli. İngiltere'de bir deniz kasabasında gibi hissettiriyor insanı. Her yerde pound geçiyor. Hatta İngiltere'ye gidenler bilir meşhur marketleri vardır İngilizlerin ASDA burada AZDA adı altında bulunuyor. Çakma falanda olsa ilk başlarda şaşırmadım değil. Araştırmalarım sonucunda kayıtlı 8000 İngiliz vatandaşının Hisarönü ve Fethiye'de yaşamlarını sürdürdüklerini öğrendim. Şaşırtıcı bir rakam. Neredeyse bir köy insan nüfusu bu bölgede yaşıyor. Normal olarak İngilizlere hitap eden karaoke barlar, Hint restoranları ( İzmir ve İstanbul'da bile bu kadar iyisi yok) , Çin lokantaları bulunuyor. Bodrum, Çeşme'de göremediğim turistleri de burada görmüş oldum.

Ölüdeniz'in vazgeçilmezi olan Paragliding ( paraşütle atlama) gerçekten enfes rengarenk havada kelebek edasıyla süzüle süzüle plaja iniş yapıyor. Bu görsel şöleni oturup saatlerce izleyebilirsiniz. Fiyat olarak 220 TL karşılığında eğitmen eşliğinde Babadağ'dan 1969 metre yükseklikten aşağı kendinizi bırakabiliyorsunuz. Avrupa'nın en güvenliği parkuru olduğu söylense de cesaret edip atlayamadım. Kendinizi bir kuş gibi özgür hissedebilmek ve Ölüdeniz'in o karpostallarda gördüğümüz görüntüyü görebilmeniz için en büyük fırsat bu olsa gerek. Ben her yazlık mekanlarda bir tekne turu ayarlarım. Gitmediğim tekne turu da yoktur. Ölüdeniz tekne turuna katıldım. Normalde Hisarönü çarşısında sorduğunuzda 50 TL fiyat veriyorlar. Aldanmayın sakın. Ben 40 TL karşılığında aynı geziyi bulabildim hem de Cumartesi günü. Perşembe günü sorduğumda Cumartesi'ye yer yok. Son koltuklar 50 TL şeklinde klasik esnaf yanıtları bulabilirsiniz. Bayramın ikinci günü ve en yoğun gün olmasına rağmen yer bulabildim. Otele gelen tur tanıtımı yapan ilgili kişi otel-tekne transferleri, öğle yemeği ( çok beklenti içinde olmayın, güzel lezzetli bir yemek değil) dahil 40 TL karşılığında tekne turuna gidebildim. Öncelikle şu ana kadar gittiğim Marmaris hariç ( daha gidemedim) Bodrum, Çeşme , Ayvalık, Foça dahil en güzel tekne turuydu. St. Nicholas koyunun inanılmaz berrak suyu, Kelebekler Vadisinin bohem yaşantısı ve eşsiz güzel plajı, Soğuksu adında harika bir koy ( suyu gerçekten çok soğuk) gezdik. Normalde beş tane yerde durduk. Diğer ikisini çok sevmedim. Biri Deve plajı ki suyu bulanık ve taşlık bir alandaydı. Diğeri ise Akvaryum koyu adı altındaydı ancak o kadar derindi ki yüzdüğüm yerin altı görünmüyordu. Yani resimlerindeki koy değildi ya da anlamıyoruz diye öylesine bir yere götürüldük ve akvaryum denildi bize. Bodrumda'ki akvaryum koyu ve Çeşme'deki çok daha başarılı. Ancak Kelebekler Vadisi ki favorim oldu, St. Nicholas ve Soğuksu koyu ise tam bir doğa harikasıydı. Etkilenmemek mümkün değil. Resmen cennette gibisiniz. Koruyucu kremlerinizi muhakkak yanınızda bulundurun çünkü teknenin üst katından doğayı izlemek gerçekten çok daha güzel. Kısacası Fethiye tekne turu şimdiye kadar gördüğüm tümünden daha etkileyici ve daha güzeldi.


Ölüdeniz ile ilgili zaten söylenebilinecek bir şey yok. Orası harika bir kumsal. Güzel ve resimlerde gördüğünüz burun kısmı özel bir yer. Yani giriş ücreti veriyorsunuz. Bodrum ve Çeşme gibi değil. Saçma sapan astronomik rakamlar değil öğrenci isen 3 TL, tam 6 TL, aracınızla giriyorsanız araç kişi sayısı en fazla 5 kişi olunca 22 TL fiyat ödüyorsunuz. Şemsiye ve iki şezlong ise 24 TL. Denizde dalga kesinlikle yok. Diğer belediyeye ait olan yerde dalga var. Oradan girdiğiniz zaman herhangi bir ücret ödemiyorsunuz. Ancak otopark parası 10 TL, şezlong iki tane 16 TL, şemsiye 8 TL ödeme yaptığınızda neredeyse diğer yer ile yakın rakamlar elde ediyorsunuz. Size kalmış dalgalarla boğuşup denize girmekten zevk alıyorsanız tercihiniz belediyenin plajı olmalı. Mavi bayraklı bu plajlarda su şerbet gibi, tertemiz.

Fethiye merkez ile ilgili, belediye iyi çalışıyor. Dönüş yolunda Marmaris'e de yine uğradım. 30 km kadar İzmir dönüş yolunda içeride kalıyor. Ancak Marmaris benim tutkum oldu son iki senedir. Doğasını ve temizliğini seviyorum. Bu iki beldenin de belediyesi iyi çalışıyor sanırım çünkü yerlerde çöp, vs bulmanız mümkün değil. O kadar temiz o kadar düzenli.

Açıkçası Fethiye'nin nesi meşhur derseniz cevap veremem. Dondurması değil ona eminim ( yediğim dondurma çok sıradandı), yada tatlısı falan yok. Sadece bal alabilirsiniz. Balı meşhurmuş. Ama onu çam balı şeklinde bir kaç yerde bulabilirsiniz. Marmaris'te balcılık daha fazla. Çok daha fazla dükkan ve seçenek bulabiliyorsunuz.

İşin özü Fethiye güzel, Fethiye iyi bir tatil beldesi. Gidin, gezin, görün. Pişman olmayacağınıza eminim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder