19 Kasım 2018 Pazartesi

Bohemian Rhapsody - BİR EFSANENİN DOĞUŞU




Sinema mevsimi açıldı diyebiliriz. Normalde sinemanın mevsimi olmaz da yine de güzel havalarda açık yerlerde gezmek yerine sinemaya gitmek pek tercih edilmez. Havanın yağmurlu ve puslu olması haftasonu yapılacak aktiviteleri kısıtlamış olsa da sinema her zaman iyi bir seçim ve hayat kurtarıcı oluyor benim için. Film piyasasında bu ara bir çok biyografi filmleri çekilmeye başladı. Bunun bir moda olmaması ve kalıcı olmasını temenni ediyorum. Whitney Houston, Freddie Mercury, Müslüm Gürses, Editf Piaf, Amy Winehouse ve ismini hatırlayamadığım bir çok ünlünün biyografi filmlerini izledim ve hepsinden ayrı ayrı etkilendim.
Hafta sonu uzun zamandır izlemeyi istediğim Bohemian Rhapsody filmine gittim. Öncelikle bir belgesel kıvamında bir film değil ki bana yanlış bilgiler verilmişti daha önce. Bu yüzden öncelikle bunu söyleyerek başlamak isterim. Queen grubunun doğuşundan 1986 yılındaki Wembley stadyumundaki Live Aid konserine kadar ki kısmı işlemiş film. Bir müzik grubunun yükselmesi, dağılma süreci ve tekrar toparlanma süreci anlatılmış filmde. Freddie Mercury'nin hayatı denilemez tam anlamıyla ama Queen grubunun biyografisi demek mümkün. Freddie Mercury'nin hayatına dokunanlar, dostları, dost sandıkları ve ailesininde anlatıldığı filmde oyunculuklar muhteşemdi. Uzun bir uğraş sonucu seçildikleri çok belli olan oyuncular gerçek hayattaki kişilerle neredeyse birebir uyuşuyor. Yönetmenliğini Bryan Singer'ın yaptığı filmde Freddie rolünde başarılı oyunculardan Rami Malek, Brian May rolünde Gwilym Lee, Roger Taylor rolünde Ben Hardy, Hohn Deacon rolünde Joseph Mazzello ve Mary Austin rolünde Lucy Boynton'ı izliyoruz.
Klişe müzik yapmayan, kalıplara sığmayan tarzıyla efsane olmayı başarmış rock tarihine yeni bir sayfa açmış bir grup Queen. Freddie öncelikle kendine inanan, benliğini kabul etmiş ve kabul ettirebilmiş, hafif melankolik kişiliğiyle efsane olmayı başarmış.
Bohemian Rhapsody aslında bir başarı hikayesi. Filme sadece Freddie Mercury'nin kimliği, aşkları, uyuşturucu partileri ve amansız hastalığa yakalanma sebepleri arayarak izleyecekseniz sakın vakit kaybetmeyin çünkü film bunları size vermeyecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder