30 Nisan 2014 Çarşamba

MUHTEŞEM SÜLEYMAN- İZMİR İZLEYİCİSİ İLE BULUŞTU

Opera, herkesin tarzı değildir. Hatta bir çok kişi ne işin var bağırıp çağırıp duruyorlar bir de üstüne para veriyorsun bile diyebilir. Ancak opera gerçekten de görsel efektlerle ve güzel seslerle süslenirse her şey daha da güzelleşiyor. Beklediğim bir operaydı Muhteşem Süleyman. Çok eleştirildi. Güzel değil denildi. Oturmamış denildi. Konu çok çabuk geçilmiş duyguları verememişler, hissedemedik diyen oldu. Hepsi yalan. Şunu bir kez daha anladım. Kesinlikle kimsenin sözüyle bir şeylere karar vermemeliyiz. Olumsuz bir çok eleştiri yüzünden açıkçası birlikte gidebileceğim bir arkadaşta bulamadım. Ama inat ettim ve gittim. İzmir Adnan Saygun sahnesinde yine muhteşem bir dekorla opera başladı. Bir an bile sıkılmadım. Yavuz Sultan Selim'in kısacık hayat hikayesi ve Sultan Süleyman'ın yaşadığı önemli olayları anlatan harika bir opera izledim o gece. Salon kalabalıktı. Opera seyircisi vefalıdır bir çok olumsuz eleştiriyi de ya duymazdan gelir ya da inadına gider o operaya. Her şeyden önce duygular güzel aktarılmıştı. Kıyafet, makyaj, aksesuarlar ışıl ışıl ve sahneyi dolduruyordu. Yeterli sebeplerdi aslında bunlar. Dekor Tayfun Çebi'ye ait. Kostümler Sevda Aksakoğlu'nun imzasını taşıyor. Orkestra şefi Tulio Gagliardo, koro şefi S. Zdravkov Dimitrov, kareografi Neslihan Öztürk, ışıkta Müfit Özbek. Harika bir opera izlemek isterseniz 17-19 Mayısta yeniden İzmir Adnan Saygun'da sahnelenecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder