8 Mart 2014 Cumartesi

21. İzmir Avrupa Caz Festivali- Kalima


Uzun yıllardır İzmir’de yaşamayan biri olarak İzmir’i keşfettikçe bu şehire haksızlık ettiğimi farkettim yine dün akşam. Bu şehirde sanata olan ilgi ve bakış açısı hala değişmemiş ve hala olumlu şekilde yaşatılıyor. 21. İzmir Avrupa Caz festivali nedeniyle dün gece bana İzmir’i yeniden sevdiren arkadaşlarımla Kalima adlı bir grubu dinlemek üzere yola çıktık. Yoğun iş temposundan ve iş nedeniyle bir kaç gün önce şehir dışında olmam ve tam anlamıyla dinlemem sonucunda ilk parçada yalan değil uyukladım. Baya bildiğiniz uyudum. Ne zaman alkışlar başladı hafiften bir sıçradım. Sıkıcıydı ilk başta. Hatta eğer ara verirlerse çıkar giderim bile dedim içimden. Derken ikinci parça üçüncü parça bir baktım ben kaptırmışım kendimi müziğin tınılarına. Bittiğinde üzüldüm. Hatta bir on parça daha olsa dinleyebilecektim de. O kadar sevdim. Vokalde Sascha Ley, piyanoda Laila Genc, soprano saksafon ve basklarnette de Anne Kaftan( ki gece boyunca mest etti kendisi bizi) vardı. Büyüleyici bir triodu. Kendinizi şımartmak ve gerçek müzik dinlemek istiyorsanız muhakkak bir kaç tane konsere gitmelisiniz. İnanın bana benim hissettiklerimi hissedeceksiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder